Handelsbetingelser

 

Her kan du læse vores salgs- og leveringsbetingelser, som finder anvendelse for køb af varer på www.ecosilicatesystems.dk. Når du handler hos os, er alle transaktioner omfattet af dansk lovgivning. Derfor afgøres alle uoverensstemmelser af de ordinære, danske domstole.

Eco Silicate Systems ejes og drives af ETS-Europe B.V.

Mail: jv@ets-europe.be
 

Bestilling og betaling

Vi kan kontaktes døgnet rundt, men vi vil typisk vende tilbage på din forespørgsel mellem kl. 08:00 og 18:00. og derfor kan du altid handle hos os. For at handle med www.ecosilicatesystems.dk skal du enten være fyldt 18 år, eller have juridisk ret til at indgå et køb, for eksempel i form af accept fra din værge.

Betaling med MobilePay

Du kan også vælge at betale med MobilePay. MobilePay er Danske Banks løsning til betaling via din smartphone. Hvis du gerne vil benytte dig af MobilePay, skal du installere applikationen på din telefon, og knytte et betalingskort til den. Vær opmærksom på, at der kan være et gebyr forbundet med brug af MobilePay, afhængigt af hvilket betalingskort du vælger at bruge. Du vil blive fremsendt et betalingslink når du vælger at betale med MobilePay, hvor du bliver sendt videre til en side, hvor du bliver bedt om at indtaste dit telefonnummer. Derefter skal du bare godkende betalingen på din telefon, så kører resten automatisk. Det har aldrig været nemmere at handle på nettet!

Vi forbeholder os retten til at opkræve gebyrer ved brug af firmakort udstedt i EU samt brug af kreditkort, der er udstedt uden for EU (f.eks. American Express).

Vi fremsender faktura efter aftalte mængde af materiale er fastsat. Betaling skal være registreret før ordren vil blive fremsendt.

 

Forbehold

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare i vores sortiment.
 

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
 

 

Momsrefusion

Når en vare føres ud af landet, bedes du sende gyldig dokumentation (f.eks. salgsfakturaen med toldstempel) samt kontooplysninger ind til os. Når dette er fremsendt, refunderes moms beløbet fratrukket et administrationsgebyr på 10% af momsbeløbet, min. 100 kr. max. 400 kr.
 

Levering

Levering sker på hverdage mellem kl. 07.00 og 17.00, medmindre andet er bestilt eller aftalt. Hvis det ikke er muligt at være hjemme til at modtage varen, kan du vælge at få varen stillet. Dette kan noteres efter aftale som f.eks.: "Min ordre må afleveres, selvom jeg ikke er hjemme" ved ordreafgivelsen. Hvis varen må stilles, sker det på dit eget ansvar. Levering af mindre varer sker med DAO.

Vær opmærksom på at leveringsadressen skal være tilgængelig med almindelig lastbil, og vejen til leveringsadressen skal være fremkommelig med almindelig lastbil. Vær særlig opmærksom på dette, hvis du bestiller levering til sommerhus, haveforening eller lignende sted med mindre gode tilkørselsforhold.

Den forventede leveringstid af lagervarer med standardlevering er 2-3 hverdage. Varer der er på producentens lager eller fjernlager, har en forventet leveringstid på 3-5 hverdage, medmindre andet fremgår under det enkelte produkt. Vær opmærksom på, at der ved levering til ikke-brofaste øer skal forventes ekstra leveringstid, fordi leveringen sker til færgeleje. 

Vær opmærksom på, at varer på samme ordre kan komme ad flere omgange og med forskellige fragtmænd, da varerne kan komme fra forskellige lagerlokationer.

Se evt. Danske fragtmænd forretnings- og ansvarsbetingelser her: https://www.fragt.dk/media/2033/forretningsbetingelser_transport_2021.pdf 


Priser for levering

De priser, der er oplyst for levering og forsendelse af os under aftaleprocessen for bestilling, gælder for levering i hele Danmark (eksklusiv Grønland, Færøerne), dog kun til brofaste øer. 

Varerne leveres med enten DAO, BRINK Transport eller Danske fragtmænd – og der leveres enten til pakkeshop, privatadresse eller arbejdsplads.
 

Levering af stykgods og palleforsendelser

Stykgods og palleforsendelser leveres til første kantsten eller over et plant underlag, som er jævnt og kørefast – f.eks. fliser, asfalt og beton. Denne type forsendelser er ofte tunge og transporteres af chaufføren på en palleløfter, som ikke har mulighed for at køre over forhindringer som kantsten, trapper, dørtrin, græs, grus m.m. Chaufføren kan og må ikke løfte eller køre godset ind over ujævnt terræn eller trapper, hvor palleløfteren ikke kan køre.
 

Levering af varen uden modtager er hjemme

Hvis du gerne vil have, at vores chauffør stiller varen på din adresse, når du ikke er hjemme, kan du angive dette i forbindelse med ordreafgivelsen. Dette sker på eget ansvar. Vores chauffør vil dokumentere, at varen er afleveret på adressen.
 

Genkørsel

Er der ingen hjemme, når fragtmanden kommer, og er det ikke aftalt at ordren må stilles, tager fragtmanden ordren med retur til nærmeste fragtcentral. Du kan derefter kontakte os på jv@ets-europe.be  eller fragtfirmaet og aftale, hvornår vi kan levere varen. I dette tilfælde skal du selv afholde fragtomkostningerne.

Ønsker du ikke genkørsel, kan du også selv afhente dine varer på fragtcentralen. Du kan finde et kort over Danske Fragtmænds fragtcentraler her.
 

Returnering

Hvis du fortryder købet beder vi dig kontakte os på telefon eller e-mail. Varerne skal tilbageleveres til:

Classensgade 35, 3Th. 2100 København Ø

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 30 dage, efter de er leveret.

Du skal selv dække dine udgifter for tilbageleveringen, og vi beder dig sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den på vores lager. Hvis du sender varen, beder vi dig gemme postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 

Dokumentation for dit køb

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
 

Tilbagebetaling

Du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet hurtigst muligt og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du har fortrudt købet. Serviceydelser, som f.eks. ekstra udkørsel tilbagebetales ikke.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har givet os dokumentation for at have returneret den.

BEMÆRK: Vi kontrollerer altid vores returvarer og du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi et eller flere af følgende forhold gør sig gældende:

Du reelt har taget varen i brug – dvs. åbnet primer eller top lak samt åbnet / lavet hul i posen med gulvmaterialet i.

Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den

Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis varen ikke fejler noget, betaler du selv for de omkostninger, reklamationen måtte have.

En reklamation skal indgives inden for ”rimelig tid”, efter du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os på: jv@ets-europe.be

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser fra os.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Bliver vi opkrævet et gebyr fra vores servicepartner, forbeholder vi os retten til at fakturere dig denne omkostning.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for varen indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 

Skade

Vi opfordrer alle vores kunder til at tjekke emballagen grundigt ved modtagelsen og på den måde opdage eventuelle fragtskader allerede ved levering. Er varen uheldigvis tydeligt skadet af fragten, så anbefaler vi, at du nægter modtagelse af varen og derefter kontakter os på jv@ets-europe.be eller 23 95 65 65, hurtigst muligt og inden for rimelig tid. Hvis emballagen er skadet ved levering, men varen virker ubeskadiget, så få fragtmanden til at notere dette på fragtbrevet ved levering.

Ved skjulte skader (skader der ikke kan konstateres ved levering) er det vigtigt, at produktet ikke tages i brug, før vores service- eller synsmand har besigtiget varen. Det er ligeledes vigtigt, at den originale emballage gemmes som dokumentation for, at skaden ikke var synlig ved levering. Ved skjult skade, kontakt www.ecosilicatesystems.dk hurtigst muligt – og gerne inden den efterfølgende hverdag kl. 12.00.

Vi beder dig udfylde reklamationen pr. mail til jv@ets-europe.be fyldestgørende med al tilgængelig information – herunder billeder af vare og emballage. Vi forbeholder os ret til at afvise skadessager, der ikke indeholder billeddokumentation.
 

 

Klagemuligheder

En klage over en vare købt hos www.ecosilicatesystems.dk kan indgives til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Nævnernes Hus via www.naevneneshus.dk eller rette henvendelse til os.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse jv@ets-europe.be

Vi er altid interesserede i at finde en tilfredsstillende løsning ved uoverensstemmelser. Hvis du fortsat er utilfreds, efter at have været i dialog med os, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet. Dette kræver at betingelserne herfor er opfyldt. Se www.kfst.dk.
 

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.ecosilicatesystems.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Persondata

For at kunne handle på www.ecosilicatesystems.dk skal du som minimum oplyse:

Navn

Adresse

E-mailadresse

Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os på jv@ets-europe.be.

Dataansvarlig er: Johan Vangsted